היתרונות של מחשוב ענן

היתרונות של מחשוב ענן

  • מחשוב ענן הגיע, וכולם מעוניינים ללמוד עוד. המשתמשים והלקוחות שלך רגילים ליישומים האישיים לנייד שלהם, כמו פייסבוק ו-Google Docs, שם הם יכולים ליצור אינטראקציה ולעבוד בכל מקום ובכל זמן. אבל יש הרבה יותר מאחורי מחשוב ענן מסתם ממשק אינטרנט מודרני. זמן תגובה מעולה, אחסון נתונים, גישה למידע, אמינות ואבטחה הם כולם חיוניים לכל עסק המחפש "מעבר לענן" אפשרי. סביר להניח שעמיתיך סיפרו לך על הצלחתם עם מחשוב ענן וכיצד יש להם את הטכנולוגיה העדכנית ביותר, הרבה יותר גמישות או עלויות IT נמוכות יותר.

מהי טכנולוגיית ענן?

מחשוב ענן מספק שירותים כגון אחסון נתונים, אבטחה, רשתות, יישומי תוכנה ובינה עסקית באמצעות האינטרנט על בסיס מנוי.

כשאתה חוקר את עולם מחשוב ענן, תרצה להכיר כמה מהמונחים, ההגדרות והבחירות שיש לך במחשוב ענן. כאן תמצא מבחר של מידע רלוונטי, כולל הסברים על מונחים כגון SaaS, PaaS, IaaS, ענן ציבורי, ענן פרטי, ענן היברידי, וכיצד הם שונים. הענן אכן מציע הרבה יתרונות ואנחנו נסקור אותם בקצרה תחילה.

היתרונות של מחשוב ענן

  • אמין:  מאובטח, בטוח וזמין. קבל גישה למערכת ענן 24×7 מכל מקום עם זמן תגובה מצוין. הפעל על שרתים מאובטחים עם צוות של מומחי אבטחה במשרה מלאה. דע שהנתונים שלך מיותרים ומגובים מרחוק.
  • גמיש:  קבל את כוח המחשוב שאתה צריך כשאתה צריך אותו. הוסף או צמצם שרתים, רשתות או אחסון. קבל משתמשים חדשים על הסיפון באופן מיידי. הרחב למקומות גיאוגרפיים חדשים. הכל נעשה במהירות ובקלות.
  • פיננסי:  שלם רק עבור מה שאתה צריך. אין הוצאות כספיות מראש עבור חומרה או מתקנים. צמצם את זמן צוות ה-IT המשמש לתחזוקה ושדרוג המערכות. במקום זאת, השקיעו את הכספים והאנשים שלכם בפרויקטים מניבים.
  • מעודכן:  יש תמיד את הגרסה העדכנית ביותר של הפלטפורמה, מסד הנתונים ויישומי התוכנה. בנוסף, נצל את היתרונות של טכנולוגיות מתפתחות כגון למידת מכונה (ML), בינה מלאכותית (AI), האינטרנט של הדברים (IoT) ועוד. הישאר תמיד מעודכן בחידושים האחרונים.

אבטחת ענן

האם הענן אכן מאובטח? מידת האבטחה בענן תלויה באופן פריסתו וביכולות של ספק שירותי הענן. אבל הוכח שברוב המקרים, הענן מספק יותר אבטחה מאשר התקנות מקומיות. יש לכך מספר סיבות:

 

מיקום הנתונים:  פריסה מקומית פירושה שהנתונים שלך נמצאים במתקן שלך. ראוי לציין שהשלב הראשון בגניבת הנתונים שלך הוא לדעת היכן הם נמצאים. לספקי הענן הגדולים יש שרתים רבים במיקומים שונים, כך שקשה לאף אחד לזהות היכן נתונים נמצאים.

 

אבטחה:  עם פתרון מקומי, הצוות שלך שומר על כל נהלי האבטחה ועדכוני התוכנה. רק לאחרונה, חברת ביטוח גדולה ומוכרת עברה פרצת אבטחה, ונמצא כי מחלקת ה-IT לא התקינה עדכוני אבטחה במשך חודשים ארוכים. עם ספק ענן מכובד, לחברות יש מומחי אבטחה מקצועיים במשרה מלאה כדי לשמור על בטיחות הנתונים.

 

גיבוי:  ביישום יישום מדור קודם במתקן שלך, אתה אחראי לגיבוי המידע היקר שלך על בסיס קבוע. אם החברה שלך עושה זאת, עדיין יש צורך לשמור עותקים נוכחיים מחוץ לאתר.

אספקת טכנולוגיות חדשות דרך הענן

מחלקות ה-IT נמצאות תחת לחץ הולך וגובר להפוך ממרכזי עלות ליוצרי ערך – וכעת הן חייבות להוביל את האחריות בכל הנוגע לחדשנות. מחשוב ענן ו-Platform-as-a-Service (PaaS) יכולים להוות זרז עבור מנהלי מערכות מידע שרוצים לתחזק בהצלחה סביבת IT דו-מודאלית המעודדת חדשנות מהירה תוך תמיכה מאובטחת בליבה היציבה והקריטית למשימה של העסק.