מהו גיבוי ענן לענן? ואיך הוא עוזר לכם

מהו גיבוי ענן לענן? ואיך הוא עוזר לכם

גיבוי C2C גדל בפופולריות, אז מה זה, וכיצד הוא יכול לעזור לעסק שלך אם הגרוע מכל יקרה?

רוב העסקים מבינים את החשיבות שיש אסטרטגיית גיבוי חזקה לנתונים המקומיים שלהם, אך ככל שחברות נוספות נודדות לענן, מיתוסים ואי הבנות מתחילים להתגנב כיצד לגבות נתונים בסביבת ענן.

סוג אחד של גיבויים שגובר בפופולריות הוא גיבוי ענן לענן (או גיבוי C2C). ברמה בסיסית, זה המקום בו נתונים המאוחסנים בשירות ענן אחד מועתקים לענן אחר.

מהו גיבוי ענן לענן? ואיך הוא עוזר לכם

? אך אם נתוני החברה נשמרים בענן, מדוע צריך לגבות את הנתונים לענן אחר

 

אנשים רבים חושבים שהם מוגנים מפני אובדן נתונים אם הם משתמשים בתוכנה כפלטפורמת שירות (SaaS) כגון Microsoft Office 365 או G Drive. אך למרות שלפלטפורמות אלו קיימים פתרונות חזקים להגנה על נתונים בענן, הם נועדו רק להגן מפני הפסדים בצד שלהם.

 

מהו גיבוי ענן לענן?

כפי שהשם מרמז, גיבוי ענן לענן הוא המקום בו הנתונים בענן מגובים בענן אחר, ולא לשיטה במקום כגון גיבוי קלטת או דיסק . זה ידוע גם בשם גיבוי SaaS (תוכנה כשירות).

 

זה מוסיף שכבת הגנה נוספת לעסקים המשתמשים בשירותי ענן על ידי שמירה פשוטה של ​​עותק כפול בענן נפרד.

הבחנה חשובה כאן היא בין גיבוי לארכיון. כשמחפשים פתרון גיבוי C2C, זה אמור להיות פיתרון לגיבוי נתונים ולא לארכיון. עותק גיבוי קיים במטרה מפורשת של הפיכת נתונים לזמינים וניתנים לשחזור במקרה שהמקור אינו נגיש.

 

אך ארכיון קיים כדי לענות על צרכי הציות או על מדיניות פנימית, והוא אינו מיועד לשחזור נתונים. מרבית מערכות הארכיון אינן מסוגלות להחזיר במהירות נתונים שאבדו לייצור, ואין להן את הפונקציונליות הדרושה לאוטומציה של שחזור מדויק.

 

כיצד גיבוי C2C עוזר לעסקים?

כמו שיטות גיבוי באתר, גיבוי C2C מועיל לעסקים על ידי אחסון נתונים במספר מיקומים, ומאפשר שחזור קל של נתונים במקרה של מתקפת סייבר, מחיקה מקרית, השחתת נתונים או תקריות אחרות

 

יישומים רבים הפועלים בענן כבר מוגנים על ידי הספק מפני אובדן נתונים בצידם. אך יש הנחה נפוצה שלספקי SaaS כמו G Suite של גוגל ו- Office 365 של מיקרוסופט יש גיבוי מוחלט.

למרות שספקים רבים מיועדים להגן על נתונים בענן מפני בעיות בצד שלהם, כמו כשלים בדיסק או אסונות טבע, הם לא יכולים לעשות הרבה אם הבעיה מתרחשת בצד שלך

 

אם מתקפת תוכנות כופר מוחקת את הקבצים שלך, או אם הם נמחקים בטעות או בזדון על ידי עובד, זה יכול להיות קשה לשחזר את הנתונים. זהו גיבוי חד-כיווני של ענן לענן שיכול לשמש כדי לעזור לעסקים עם שכבת הגנה נוספת, אם הגרוע מכל יקרה.

 

יתרונות וחסרונות של גיבוי ענן לענן?

היתרון העיקרי בגיבוי ענן לענן הוא העלות. מכיוון שאין צורך בהשקעה בתשתית גיבוי באתר, ניתן להגדיר גיבוי C2C במהירות ובזול. זה חל גם בטווח הארוך; ניתן להוסיף או לקחת אחסון ענן במהירות עם התפתחות הצרכים העסקיים, והמחירים נשמרים על בסיס חודשי.

 

עם זאת, כמו בשירותי ענן רבים, זה יכול להוביל גם לבזבוז, כאשר נתונים אפלים או נתונים מיותרים תופסים כמויות גדולות של שטח אחסון ומעלים את העלויות החודשיות.

 

בשל אופי גיבויי C2C, זמינות היא יתרון גדול. ניתן לגשת לעותקי גיבוי של נתונים בענן מכל מקום, כך שצוותי IT לא צריכים להגיע למיקום פיזי כדי לשחזר נתונים עסקיים אם משהו משתבש.

 

C2C הוא עדיין שוק חדש יחסית, ורוב הספקים המציעים כיום שירותי גיבוי מענן לענן מנהלים בעצמם גם את הגיבוי והניהול השוטף. זה הופך את זה לאופציה טובה עבור ארגונים שאין להם מומחים פנימיים משלהם לעשות זאת עבורם. אך ארגונים גדולים יותר עשויים להרגיש בנוח יותר בניהול גיבוי C2C בעצמם, או אפילו לשמור גיבוי באתר.

 

יתרון נוסף הוא חוסן להתקפות סייבר. במידה ועובד לחץ בטעות על קובץ מצורף לדוא"ל זדוני ויפתח את העסק בפני מתקפת כופר, נתוני גיבוי בענן בדרך כלל לא יושפעו מכיוון שהם אינם ברשת המשרד.

 

עם זאת, כמו בכל שירותי הענן, אבטחת נתונים היא בעיה . נתוני גיבוי המאוחסנים בענן פותחים אותם לפריצה או פגיעה אחרת, וגיבויים קשיחים לא מקוונים עדיין נחשבים לאופציה המאובטחת יותר.

 

כל עסק שמסתכל על שירותי גיבוי מענן לענן צריך לשקול היטב את צרכיהם, מתדירות ההפעלה של גיבוי ועד לאופן בו ההנהלה השוטפת צריכה לעבוד וכמה נפח אחסון.

 

מה לחפש בשירות גיבוי ענן לענן

מאחר ושירותי גיבוי מענן לענן יכולים להיות שונים מבחינת מה שהם מציעים ומה התנאים שצריכים להתקיים בכדי שהם יהיו יעילים, תחילה יש צורך בניתוח פנימי. רק לאחר שעסק קבע את צרכיו ניתן לזהות ספק מתאים; חלק מהצרכים הללו יותאמו במיוחד, אולם ישנם מספר מאפיינים מרכזיים שכל העסקים צריכים להיזהר מהם, שאם יתמלאו, הם מספקים גיבוי מקיף.

 

הפונקציה הרחבה של גיבוי C2C היא לשחזר נתונים אבודים במהירות וביעילות ככל האפשר. ככל שמספר הצעדים המוביל מאובדן להחלמה גבוה יותר, כך התהליך ארוך יותר; וכך, אתר שיטה פשוטה שבימי התוהו ובוהו על ידי אסון נתונים, ניתן לפרוס אותה במהירות ובקלות. כאן, ממשק פשוט לניווט יעזור גם למזער את זמן ההשבתה.

 

כמה מהנתונים שלך זקוקים לחיסכון? חלק מהספקים מציעים פתרון גיבוי מקיף ושקוף המגן על כל נתון נתונים אפשרי המאוחסן בכל פינה דיגיטלית. עם זאת, אם העסק שלך זקוק רק לחלקים נבחרים של נתונים מגובים ולא לשטח גדול, ניתן להימנע מעלויות מיותרות על ידי בחירת ספק המספק מדרגיות .

 

נתונים, אבטחה ותאימות לעולם אינם רחוקים משם. ספקים ומשתמשים כאחד נדרשים להטיל חובה רבה יותר על ניהול הנתונים שלהם ככל שהתקנות מוצגות בנוף הנתונים. ספקים המוטבעים בתעודת אבטחה חיצונית יתיישבו בעצבים באירוע של אובדן נתונים, מכיוון שמשתמשי הקצה יכולים להיות סמוכים ובטוחים שהם עקבו אחר הכללים בזהירות.

R-net שירותי מחשוב לעסקים